Bolnikove dolžnosti
Čl. 54 Zakona o pacientovih pravicah
Za doseganje kakovostne in varne zdravstvene oskrbe je pacient dolžan:
- dejavno sodelovati pri varovanju, krepitvi in povrnitvi lastnega zdravja,
- v času bolezni ravnati v skladu s prejetimi strokovnimi navodili in načrti zdravljenja, v katere je ustno oziroma pisno privolil,
- dati pristojnemu zdravniku in drugim pristojnim zdravstvenim delavcem oziroma zdravstvenim sodelavcem vse potrebne in resnične informacije v zvezi s svojim zdravstvenim stanjem, ki so mu znane in so pomembne za nadaljnjo zdravstveno oskrbo, zlasti podatke o svojih sedanjih in preteklih poškodbah ter boleznih in njihovem zdravljenju, boleznih v rodbini, morebitnih alergijah in zdravilih, ki jih uživa,
- obvestiti zdravstvene delavce in zdravstvene sodelavce o nenadnih spremembah zdravstvenega stanja, ki se pojavijo med zdravljenjem,
- biti obziren in spoštljiv do zasebnosti in drugih pravic drugih pacientov ter zdravstvenih delavcev in zdravstvenih sodelavcev,
- spoštovati objavljene urnike, hišni red in predpisane organizacijske postopke izvajalcev zdravstvenih storitev,
- pravočasno obvestiti izvajalca zdravstvenih storitev o morebitnem izostanku na pregled ali zdravljenje.
Zakon o pacientovih pravicah obravnava kršitve naslednjih bolnikovih pravic:
- Pravica do dostopa do zdravstvene oskrbe in zagotavljanja preventivnih storitev.
- Pravica do enakopravnega dostopa in obravnave pri zdravstveni oskrbi.
- Pravica do proste izbire zdravnika in izvajalca zdravstvenih storitev.
- Pravica do primerne, kakovostne in varne zdravstvene oskrbe, pravica do spoštovanja pacientovega časa.
- Pravica do obveščenosti in sodelovanja, pravica do samostojnega odločanja o zdravljenju.
- Pravica do upoštevanja v naprej izražene volje.
- Pravica do preprečevanja in lajšanja trpljenja.
- Pravica do drugega mnenja.
- Pravica do seznanitve z zdravstveno dokumentacijo.
- Pravica do varstva zasebnosti in varstva osebnih podatkov.
- Pravica do obravnave kršitve pacientovih pravic.
- Pravica do brezplačne pomoči pri uresničevanju pacientovih pravic.
V kolikor menite, da so vam kršene pravice iz Zakona o pacientovih pravicah, lahko podate pisno ali ustno zahtevo.
Za oddajo zahteve za prvo obravnavo kršitve pacientovih pravic v Splošni bolnišnici Izola se obrnite na odgovorno osebo.